Een training op maat voor professionals die met mensen werken
gericht op meer plezier, effectiviteit en ontspanning in werk

 

Voor wie

Om meer vanuit je hart te kunnen werken is alleen het hebben van een hart niet voldoende. In het tempo, onverwachte gebeurtenissen of de regels binnen werk kun je zomaar het contact verliezen met jezelf of met de ander.

Heb jij last van conflicten of pijnlijke situaties binnen je werk?
Wil je daar vanaf en dus handvatten bij vinden?
Of voel je je eigenlijk niet happy en heb je geen idee waarom?

Binnen deze 2daagse leer je de concrete handvatten van verbindende communicatie toe te passen in je eigen situatie. Dat is gezond voor jou èn heeft een positieve invloed op je werkomgeving.
Daar wordt je als mens gelukkiger van.

Als professional wil je natuurlijk op ‘je best’ zijn. En dat ben je misschien niet altijd omdat de dag anders loopt als dat je had gehoopt. Of omdat er dingen meespelen waar je geen grip op hebt of die je ergeren. Met de training krijg je meer inzicht in waarom jij reageert zoals je reageert en waarom gesprekken lopen zoals ze lopen. Daarbij krijg je ook direct praktische handvatten zodat je uitzicht hebt op hoe je daar zelf anders mee om kunt gaan. Als je geeft om jezelf en houd van je werk, maar ook tegen terugkerende situaties aanloopt die je als pijnlijk of stressvol ervaart en daar graag beweging in wilt, kan dit je ondersteunen.

Verbindend Communiceren in je Werk is er voor ieder die een verdiepingsslag wil maken in:

  • luisteren en aansluiten in gesprek
  • anders omgaan met frustraties, twijfels , irritaties of spanningen van jezelf of de ander
  • grenzen herkennen en helder aangeven, op een manier die verbinding stimuleert
  • omgaan met conflicten en onbegrepen gedrag
  • veiligheid en vertrouwen herstellen
  • feedback en eerlijk uiten
  • gezamenlijk gedragen besluiten nemen
  • verantwoordelijkheid nemen en loslaten

Je gaat meer en meer je gezonde potentieel leven en pro-actieve keuzes maken. Als betrokken eigenaar, medewerker, zelfstandige, leidinggevende of manager die wil aansluiten bij de behoefte van de klant (patient, client of leerling), leer je tegelijkertijd de eigen balans als beroepskracht in het oog houden. Dat kan zomaar tijd en geld besparen en je investeert in meer plezier en efficiëntie voor jezelf. Laten we wel wezen, een burn-out voorkomen is duurzaam voor jezelf en de organisatie.

Eerlijk en empathisch

Investeren in deze training geeft een afgestemde en hartverwarmende boost; het heeft een merkbaar effect op de deelnemer en een directe wisselwerking met de omgeving. De onderdelen zijn verdeeld over drie opeenvolgende 2daagsen. Deze vormen een compact en op elkaar afgestemd geheel èn zijn eventueel ook los van elkaar te volgen. Je ontvangt steeds wat theorie, concrete handvatten en veel oefeningen om het toe te gaan passen.

* Deze training is ook als teamtraining beschikbaar voor organisaties: desgevraagd sturen we u van harte een voorstel op maat of brochure toe.

 Inhoud     

In de basis tweedaagse leer je:

  • de basistheorie en veel oefening in de diverse stappen van het proces
  • empathisch luisteren naar jezelf: (h)erkennen wat er in jou leeft
  • jezelf anders uiten: trouw te zijn aan jezelf en te delen over wat er in je leeft
  • empathisch luisteren naar de ander: beter af kunnen stemmen op wat er in de leeft en verbinding onderhouden
  • knopen ontwarren, situaties verhelderen
  • aansluiten bij wat de client of klant nodig heeft

in verdieping 1 :

  • anders omgaan met conflicten
  • feedback en feedforward
  • dieper luisteren achter oordelen en verwijten van de ander
  • gelijkwaardigheid in contact; omgaan met macht & kracht
  • obstakels uit de weg ruimen

in verdieping 2 :

  • bruggen bouwen: empathisch en effectief in vergaderen en besluitvorming
  • omgaan met onbegrepen gedrag
  • de schoonheid van boosheid
  • wat gaat er achter depressie schuld en schaamte schuil
  • je eigen leervragen verdiepen
Praktisch

Uw investering per losse tweedaagse is:  €245,- particulier, voor zzp’ers € 350,- en wanneer de werkgever betaalt € 550,- incl. BTW.  De prijs is inclusief materialen, koffie/thee en versnaperingen en certificaat. Gratis tussentijds online coaching.

Bij inschrijving vooraf voor 6 dagen ontvangt u een aantrekkelijke korting. Uw investering wordt dan: € 660,- part.  €995,- zzp’er  of  €1500,- waar de werkgever betaalt.

Accreditatie en Studiepunten: wanneer je werk met jeugd of gezin te maken heeft kun je 45 studiepunten krijgen voor de volledige training  of 15 PE per 2daagse vanuit SKJ.

Locatie: op 2 minuten lopen van Arnhem Centraal Station. Tot 12  deelnemers. Tijd: van 10.00-17.00 uur

Voor de eerstvolgende data bekijk de agenda. Bij twijfels of vragen, neem contact op.

 

De moeite waard?
Lees hoe anderen de training hebben ervaren.

na 6daagse training. W.G. trainer en coach internationaal technisch bedrijf:  Het heeft me een frisse manier van kijken gegeven op gedrag, behoeften en manieren om dat bespreekbaar te maken zodat de ander dat ook prettig kan ontvangen. Verrijkende inzichten en tools. Superinterventies!

na 6 daagse teamtraining. A. Duran, leidinggevende Mondmedicentrum Oss, “Ik voel me bemoedigd en enthousiast door de gesprekken met succeservaringen. We helpen elkaar als collega’s en overleggen met elkaar over hoe GC toe te passen. Soms herkennen we dat we het niet toepassen en daarover geven we elkaar feedback. Je ziet dan ook meteen dat het geen succes was! Mijn behoefte is in mijn tempo ermee door te gaan omdat ik het vertrouwen en geloof heb in deze manier van communiceren.”

Sabine de Bruin, ZZP’er en trainer menselijk zakendoen: “Tijdens de training “Verbindend Communiceren” gingen er lampjes branden, kreeg ik grote “eye openers” en heb ik ervaren wat écht in contact zijn met jezelf en de ander nou eigenlijk inhoud. Ik vind de methodiek die Helmie gebruikt fantastisch en had niet verwacht dat het zoveel impact op mij zou kunnen hebben. De weken na de training waren compleet anders voor me. Zo kon ik veel beter aanvoelen wat ik nodig heb, wat míjn behoefte en verlangen is in het contact met anderen. Ik heb geleerd hoe ik dit kan uitspreken. Hoe ik ervoor kan zorgen dat ik samen met de ander de juiste dingen zeg en doe, waardoor er wederzijds begrip ontstaat en oplossingen voor de hand liggen. Als ondernemer heb ik zelfs afstand gedaan van een opdracht waar ik geen energie meer uit kreeg. Zonder deze training had ik dat niet zo kunnen doen als dat ik nu gedaan heb. Grote aanrader ook als je zelf veel met sales bezig bent, maar eigenlijk geeft het iedereen hele waardevolle inzichten.”

Laura Verhoef, coach: “Heel waardevol omdat het verdiepend werkt èn de vertaalslag naar de praktijk biedt. Mooie balans van theorie en toepasbare ervaringsoefeningen. De persoonlijke afstemming voelde heel respectvol, zorgzaam en veilig om de diepte in te durven gaan en tot ontplooiing te komen”.