Een training op maat voor professionals die met mensen werken
gericht op meer plezier, effectiviteit en ontspanning in werk

Als professional wil je natuurlijk op ‘je best’ zijn. En dat ben je misschien niet altijd, terwijl je weet dat het in ieder geval je uiteindelijke intentie is. Verbindend Communiceren in je Werk is er voor ieder die een verdiepingsslag wil maken in:

  • luisteren en aansluiten in gesprek
  • omgaan met frustraties, twijfels , irritaties of spanningen van jezelf of de ander
  • grenzen herkennen en helder aangeven, op een manier die verbinding stimuleert
  • omgaan met conflicten en onbegrepen gedrag
  • veiligheid en vertrouwen herstellen
  • feedback en eerlijk uiten
  • gezamenlijk gedragen besluiten nemen

Je gaat meer en meer je gezonde potentieel leven en pro-actieve keuzes maken. Als betrokken eigenaar, medewerker, zelfstandige, leidinggevende of manager die wil aansluiten bij de behoefte van de klant (patient, client of leerling), leer je tegelijkertijd de eigen balans als beroepskracht in het oog houden. Dat kan zomaar tijd en geld besparen en je investeert in meer plezier en efficiëntie voor jezelf. Laten we wel wezen, een burn-out voorkomen is duurzaam voor jezelf en de organisatie.

Eerlijk en empathisch

Investeren in deze kwaliteitstraining geeft een afgestemde en hartverwarmende boost; het heeft een merkbaar effect op jezelf en een directe wisselwerking met je omgeving. De onderdelen zijn verdeeld over drie opeenvolgende 2daagsen. Deze vormen een compact en op elkaar afgestemd geheel en eventueel ook los van elkaar te volgen. je ontvangt steeds wat theorie, concrete handvatten en veel oefeningen om het toe te gaan passen.

Deze training is ook als teamtraining beschikbaar voor organisaties: desgevraagd sturen we u van harte een voorstel op maat of brochure toe.

 Inhoud

In de basis tweedaagse leer je:

  • de basistheorie en veel oefening in de diverse stappen van het proces
  • eerlijk uiten: trouw zijn aan jezelf in verbinding met de ander
  • empathisch luisteren en reageren: luisteren naar jezelf en af kunnen stemmen op wat er in de ander aanwezig is
  • knopen ontwarren, situaties verhelderen
  • aansluiten bij wat de client of klant nodig heeft
  • verbinden met meer plezier en vitaliteit

in verdieping 1 :

  • omgaan met conflicten
  • feedback en feedforward
  • dieper luisteren achter het verwijt van de ander
  • gelijkwaardigheid in contact, aansluiten bij de ander
  • obstakels uit de weg ruimen

in verdieping 2 :

  • bruggen bouwen: empathisch en effectief in vergaderen en besluitvorming
  • omgaan met conflicten
  • omgaan met onbegrepen gedrag
  • de schoonheid van boosheid
  • omgaan met depressie schuld en schaamte
  • je eigen leervragen verdiepen
Praktisch

Uw investering per losse tweedaagse is:  €210,- per 2 daagse, voor zzp’ers € 350,- en wanneer de werkgever betaalt € 550,- incl. BTW.  De prijs is inclusief materialen, koffie/thee en versnaperingen.

Bij inschrijving vooraf voor 6 dagen is een korting mogelijk. Uw investering wordt dan: € 575,- part.  €925,- zzp’er  of  €1500,- waar de werkgever betaalt.

Mogelijkheden voor incompany trainingen of train de trainer trajecten in overleg.

Locatie: op 2 minuten lopen van Arnhem Centraal Station. Tot 12  deelnemers. Tijd: van 10.00-17.00 uur

De moeite waard?
Lees hoe Sabine de Bruin, ZZP’er en trainer op het gebied van sales, in 2017 de basis heeft ervaren:
“Tijdens de training “Verbindend Communiceren” gingen er lampjes branden, kreeg ik grote “eye openers” en heb ik ervaren wat écht in contact zijn met jezelf en de ander nou eigenlijk inhoud. Ik vind de methodiek die Helmie gebruikt fantastisch en had niet verwacht dat het zoveel impact op mij zou kunnen hebben. De weken na de training waren compleet anders voor me. Zo kon ik veel beter aanvoelen wat ik nodig heb, wat míjn behoefte en verlangen is in het contact met anderen. Ik heb geleerd hoe ik dit kan uitspreken. Hoe ik ervoor kan zorgen dat ik samen met de ander de juiste dingen zeg en doe, waardoor er wederzijds begrip ontstaat en oplossingen voor de hand liggen. Als ondernemer heb ik zelfs afstand gedaan van een opdracht waar ik geen energie meer uit kreeg. Zonder deze training had ik dat niet zo kunnen doen als dat ik nu gedaan heb. Grote aanrader ook als je zelf veel met sales bezig bent, maar eigenlijk geeft het iedereen hele waardevolle inzichten.”
Mei 2018: na 6 daagse teamtraining. A. Duran, leidinggevende Mondmedicentrum Oss, 

“Ik voel me bemoedigd en enthousiast door de gesprekken met succeservaringen. We helpen elkaar als collega’s en overleggen met elkaar over hoe GC toe te passen. Soms herkennen we dat we het niet toepassen en daarover geven we elkaar feedback. Je ziet dan ook meteen dat het geen succes was! Mijn behoefte is in mijn tempo ermee door te gaan omdat ik het vertrouwen en geloof heb in deze manier van communiceren.”

 16 april 2016: Laura Verhoef, 6 daagse Verbindend Communiceren  in je Werk

“Heel waardevol omdat het verdiepend werkt èn de vertaalslag naar de praktijk biedt. Mooie balans van theorie en toepasbare ervaringsoefeningen. De persoonlijke afstemming voelde heel respectvol, zorgzaam en veilig om de diepte in te durven gaan en tot ontplooiing te komen”.

Voor de eerstvolgende data bekijk de agenda .Voor twijfels of vragen, neem contact op.